ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ ЗА БЕЗОПАСНОСТ
Засегнатите продукти: циркулярни триони Festool Kapex KS 88 & Kapex KS 120, период на производство 2007 г. до 02/2010 г.
Щепселът никога не трябва да се оставя свързан към електрическата мрежа!
Засегнатите продукти трябва да бъдат преоборудвани спешно!
Засегнатите продукти: циркулярни триони Festool Kapex KS 88 & Kapex KS 120, период на производство 2007 г. до 02/2010 г.
Ние от Festool се гордеем с качеството и издръжливостта на нашите продукти. Безопасността на нашето оборудване и следователно на нашите клиенти винаги е наш основен приоритет. Съответно, днес бихме искали да Ви информираме за доброволна мярка за безопасност. При осъществяването на текуща проверка и оценка на качеството на продуктите, в единични случаи има сериозни индикации, че гореспоменатите циркулярни триони, които са на повече от 10 години, представляват риск за безопасността. В малък брой случаи, машината се нагрява на места и започва да тлее, като в част от случаите може да се възпламени докато е свързан към електрическата мрежа. Това означава, че – въпреки че до този момент все още при нас не е постъпил подобен сигнал – е възможно, при неблагоприятни обстоятелства да възникне пожар, който да се прехвърли също и към други обекти и да се разпространи. Благодарение на нашата детайлна документация и констатации, ние знаем точно кои продукти могат да бъдат засегнати.
В рамките на превантивната защита на потребителите и за да избегнем евентуални щети и наранявания стигащи до риск за живота и здравето, ние спешно искаме Вашето съдействие.
Моля, проверете по-долу дали продуктът Ви е засегнат, като въведете артикулния му номер (T номер) и серийния му номер (S номер).
Ако Вашата машина е засегната с оглед лична безопасност и безопасността на трети страни, да предприемете следните спешни мерки за безопасност незабавно:
1. Извадете щепсела: Изключвайте щепсела от контакта след всяко използване на триона.
2. Не оставяйте триона без надзор по всяко време на употреба. Само ако се вземат тези две мерки, Kapex може да се използва временно, докато се извърши необходимата модернизация.
3. Безплатно преоборудване: От средата на февруари 2021 г. нататък ще преоборудваме всички гореспоменати триони безплатно и ще извършим проверка за безопасност (подмяна на дефектни кабели и други подобни). Моля, посетете уебсайтът на Festool (www.festool.com/retrofit), за да можем да уговорим подходяща дата за ремонт на триона.
4. Ако лица, различни от Вас, също използват някой от гореспоменатите триони, трябва да осигурите незабавното предаване на тази информация на всички други потребители на триона, както и да предприемете допълнителни подходящи мерки, за да осигурите личната си безопасност и да защитите всички засегнати лица и тези, които могат да бъдат изложени на риск.
5. Ако това не е възможно или ако вече не притежавате триона, моля, свържете се с нас незабавно и ни изпратете данните за лицето, което в момента притежава триона, за да можем веднага да се свържем с него.
Често задавани въпроси
Какво може да се случи?
При поредица от неблагоприятни обстоятелства, отделни инструменти може да прегреят. Това може да доведе до тлеене на някои отделни триони, които в някои случаи се възпламеняват. Това означава, че – въпреки че до този момент все още при нас не е постъпил подобен доклад – при изключително неблагоприятни обстоятелства може да се развие пожар, който да се пренесе и до други обекти и да се разпространи. В рамките на превантивната защита на потребителите и за да избегнем евентуални щети и наранявания стигащи до риск за живота и здравето, ще извършим модернизация.
Обикновено, прегряване може да възникне само ако устройството е свързано към мрежата, т.е. е включено в мрежата. Така, въпросният засегнат Kapex обикновено може да продължи да се използва с предпазни мерки. Важно е той да бъде включен само докато това е абсолютно необходимо за използването му. Освен това, Kapex трябва да бъде наблюдаван през периода, в който е включен, както и малко след това, за да се изключи възможността да се възпламени незабелязано. При правилна употреба няма да съществува непосредствен риск. Въпреки това, устройството трябва да бъде преоборудвано от съображения за безопасност. Това служи за безопасността на нашите клиенти и трети страни, които биха могли да бъдат изложени на риск за безопасността.
Това проблем за безопасността ли е?
Да. При поредица от неблагоприятни обстоятелства, отделни инструменти може да прегреят. Това може да доведе до тлеене на някои отделни триони, които в някои случаи се възпламеняват. Това означава, че – въпреки че до този момент все още при нас не е постъпил подобен доклад – при изключително неблагоприятни обстоятелства може да се развие пожар, който да се пренесе и до други обекти и да се разпространи. В рамките на превантивната защита на потребителите и за да избегнем евентуални щети и наранявания стигащи до риск за живота и здравето, ще извършим модернизация.
Обикновено, прегряване може да възникне само ако устройството е свързано към мрежата, т.е. е включено в мрежата. Така, въпросният засегнат Kapex обикновено може да продължи да се използва с предпазни мерки. Важно е той да бъде включен само докато това е абсолютно необходимо за използването му. Освен това, Kapex трябва да бъде наблюдаван през периода, в който е включен, както и малко след това, за да се изключи възможността да се възпламени незабелязано. При правилна употреба няма да съществува непосредствен риск. Въпреки това, устройството трябва да бъде преоборудвано от съображения за безопасност. Това служи за безопасността на нашите клиенти и трети страни, които биха могли да бъдат изложени на риск за безопасността.
Колко голям е рискът?
Вероятността е много малка – ние, обаче, не поемаме никакви рискове, когато става въпрос за здравето на нашите клиенти. Безопасността на нашите устройства, а оттам и на хората около трионите, е от най-висок приоритет за нас. В случай на някакво съмнение, по-скоро бихме отправили предупреждение и доброволно ще предложим на тези клиенти безплатна подмяна на съответния компонент и извършване на проверка за безопасност на триона.
Мога ли да използвам моя KAPEX без никаква опасност?
Да. Моля, изключете го от контакта след употреба и спазвайте мерките за безопасност.
Кои триони са засегнати?
Циркулярни триони KS 88 и 120, произведени през 2007 - 02/2010 г., които са вече на възраст над десет години. Поради дългия живот на нашите устройства, предполагаме, че много циркулярни триони са все още в употреба. Отдаваме голямо значение на високото качество, както и на безопасността на нашите клиенти. Ето защо, ние ще модернизираме тези устройства безплатно и незабавно.
Засегнат ли е и моят нов KAPEX или KAPEX с различно обозначение?
Не. Само циркулярни триони KS 88 и 120, произведени през 2007 - 02/2010 г. и следователно вече на възраст над десет години, могат да бъдат засегнати. Можете лесно да идентифицирате тези устройства на нашия уебсайт (www.festool.com/retrofit) по техния номер T и S.
Как ще става това? Как моят трион ще стигне до сервиза и обратно? Какво трябва да направя? Колко време ще отнеме? Мога ли да изпратя триона и до моя търговец? Ще имам ли разходи за това?
Няма съмнение, че искаме да направим тази процедура възможно най-опростена за Вас. Затова създадохме сервизен екип специално за Вас.
Можете да очаквате, че ще преоборудваме Вашите устройства от средата на февруари нататък.
Ще направим резервация за Вашия ремонт, за да не се налага да чакате твърде дълго за Вашия Kapex. При необходимост, ще Ви изпратим опаковъчен материал, в който можете да подготвите Kapex за вземане .
Ще се постараем Вашият трион да бъде преоборудван и отново да бъде при Вас в максимално кратки срокове.
Разбира се, ние ще поемем разходите за изпращането и дооборудването, вкл. и за нужните резервни части. Проверката за безопасност също ще извършим безплатно.
Имало ли е вече злополуки? Или пожари?
Не. Известните ни щети касаят изключително и само отделни машини, които ние естествено сме заменили напълно.
По смисъла на превантивната защита на потребителите и за предотвратяване на евентуалните щети и наранявания, които могат да доведат до опасност за здравето и живота, ние преоборудване всички засегнати машини.
Сигурността на нашите машини и съответно на нашите клиенти винаги е от най-голямо значение за нас.
Какво конкретно се преоборудва?
Разбира се, ние ще заменим засегнатите компоненти и ще ремонтираме Вашия трион, за да може той да се използва и съхранява отново без ограничения. В същото време ще се възползваме от възможността да извършим кратка проверка на безопасността на триона.
Мога ли да намеря всеки засегнат трион чрез търсене по номерата T. и S.?
Да, използвайте зеления бутон под снимката.
ТРЯБВА ли да ви изпратя триона си, въпреки че работи?Дори и ако спазвам предупреждението за безопасност?
Да. Това е абсолютно необходимо за защита на живота и здравето, дори ако е спазено предупреждението за безопасност.
Колко ще трае това изтегляне?
По принцип ние сме отговорни за всички Festool машини на нашите крайни клиенти.
Поради това периодът на безплатното дооборудване не е ограничен.